Ένα ντοκιμαντέρ του Λευτέρη Χαραλαμπόπουλου. Μια παραγωγή του UNFOLLOW.
Ένα ντοκιμαντέρ για το πώς από το ξεπούλημα του ΟΠΑΠ φτάσαμε σε ένα ιδιωτικό μονοπώλιο που μπορεί να εκβιάζει κυβερνήσεις, να διαλέγει αυτό ποιος θα στελεχώνει της Ανεξάρτητες Αρχές που υποτίθεται ότι το ελέγχουν, να μεθοδεύει τη δημιουργία μικρών καζίνο στις γειτονιές της Αθήνας.
Ένα ντοκιμαντέρ που δεν θα δείτε ποτέ στην τηλεόραση, γιατί η ΟΠΑΠ ΑΕ έχει το μεγαλύτερο διαφημιστικό προϋπολογισμό από οποιαδήποτε άλλη ελληνική εταιρεία και τον χρησιμοποιεί για να αποσπά πολιτική επιρροή, διευκολύνσεις από όλες τις κυβερνήσεις και σιωπή από τα ΜΜΕ. Γι’ αυτό σχεδόν ποτέ δεν ακούτε για το σκάνδαλο της πώλησής του, τον τρόπο που λειτουργεί ως ιδιωτικό μονοπώλιο, τους κινδύνους από την ανεξέλεγκτη επέκταση των παγνιομηχανημάτων VLTs (“φρουτάκια»).
«Όταν πουλάς σε μία τιμή διπλάσια ή τριπλάσια από τα καθαρά κέρδη ενός οργανισμού, μιας εταιρείας, τότε δεν πουλάς, χαρίζεις». Με αυτό τον τρόπο είχε περιγράψει τυχόν ξεπούλημα του ΟΠΑΠ, τον Οκτώβριο του 2011, ο Αντώνης Σαμαράς. Δύο χρόνια μετά, ακριβώς αυτό έκανε ο ίδιος…
Το ντοκιμαντέρ ΟΠΑΠ,Από το μεγάλο ξεπούλημα στα καζίνο της γειτονιάς, του Λευτέρη Χαραλαμπόπουλου, σε παραγωγή του UNFOLLOW, μιλά για το πώς ξεπουλήθηκε ο ΟΠΑΠ, μία από τις μεγαλύτερες και πιο κερδοφόρες επιχειρήσεις του ελληνικού δημοσίου με σημαντική συνεισφορά στον αθλητισμό και τον πολιτισμό.
Πώς «προικίστηκε» πρώτα με τις άδειες για τις παιχνιδομηχανές VLTs (τα γνωστά «φρουτάκια») και την αποκλειστική άδεια για τα υπόλοιπα παιχνίδια και μετά εκποιήθηκε.
Πώς η πώληση του ΟΠΑΠ άνοιξε τον δρόμο για την καζινοποίηση της χώρας.
Πώς περάσαμε από το δημόσιο στο ιδιωτικό μονοπώλιο.
Πώς μεθοδεύτηκε η πώληση της ΟΠΑΠ ΑΕ σε μια κοινοπραξία ανάμεσα σε τσέχους επιχειρηματίες και τον Δ. Μελισσανίδη.
Πώς η ΟΠΑΠ ΑΕ συνέχισε να εκβιάζει κυβερνήσεις, αλλά και να εξασφαλίζει τη σιωπή των ΜΜΕ μέσω της διαφημιστικής δαπάνης.
Πώς η κυβέρνηση Τσίπρα όχι μόνο εγκατέλειψε τις θέσεις που είχε προτού αναλάβει την εξουσία, υπονομεύοντας τον άνθρωπο που αυτή είχε τοποθετήσει στην Ανεξάρτητη Αρχή που επιβλέπει τον τζόγο, αλλά και πώς ικανοποίησε πλήρως τις απαιτήσεις της ΟΠΑΠ ΑΕ τόσο σε σχέση με τη φορολόγηση ανά στήλη, θέμα που εντέλει αναγκάστηκε να αποσύρει, όσο και για τη δυνατότητα λειτουργίας μικρών καζίνο σε κάθε γειτονιά.
Διεύθυνση σύνταξης: Αυγουστίνος Ζενάκος
Επιστημονική έρευνα: Παναγιώτης Σωτήρης
Αρχισυνταξία: Γιάννης Ορέστης Παπαδημητρίου
Παραγωγή: Μάνος Φραγκιουδάκης
Δημοσιογραφική έρευνα: Χρήστος Νάτσης
Δημοσιογραφική έρευνα: Γεράσιμος Λιβιτσάνος
Δημοσιογραφική Έρευνα: Πάνος Θεοδωρόπουλος
Κάμερα-Φωτογραφία: Δημήτρης Μιχαλάκης
Κάμερα-Φωτογραφία: Αλεξάνδρα Μασμανίδη
Ηχοληψία: Νιόβη Παναγιωτάτου
Μιξάζ: Ανδρέας Γκόβας
Σκηνοθετική επιμέλεια: Στέλλα Χριστοφόρου
Μοντάζ-Post Productrion: Αλεξάνδρα Μασμανίδη
Μοντάζ-Post Productrion: Ισμήνη Ιγγλέση
Μοντάζ-Post Productrion: Δάφνη Λάζου
Μουσική: «Money money money» (Benny Anderson και Bjorn Ulvaeus)
Διασκευή: Κέλλυ Καλτσή, ELIOT
Studio/mix: ELIOT
Οργάνωση μουσικής παραγωγής: Κέλλυ Καλτσή
Φωνητικά: Κέλλυ Καλτσή
Ευχαριστούμε το vouliwatch.gr για την παραχώρηση του χώρου.
Ευχαριστούμε το μπαρ «Άσυλο» για την παραχώρηση του χώρου.
Το Ντοκιμαντέρ: «ΟΠΑΠ: Από το μεγάλο ξεπούλημα στα καζίνο της γειτονιάς» του Λευτέρη Χαραλαμπόπουλου, είναι μια παραγωγή του UNFOLLOW.